W ciekawych zajęciach udział wzięli nie tylko uczniowie rakowickiej szkoły, ale także uczniowie zaprzyjaźnionych placówek: ZSOiZ im. Henryka Brodatego w Lwówku Śląskim, ZSOiZ im Henryka Sucharskiego w Bolesławcu, Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Technicznych im. Jędrzeja Śniadeckiego w Jeleniej Górze oraz z Dolnośląskiego Zespołu Szkół w Biedrzychowicach, a także Szkoła Podstawowa z Parowej.
Uczestnicy poznali polimer, który dzięki swoim właściwościom poprawia wilgotność gleby. Zastosowali go do założenia hydrokultury. Jej efektem będzie roślinny napis na terenie sąsiadującym z budynkami szkoły w Rakowicach Wielkich. Uczniowie dowiedzieli się w jaki sposób można pobierać próbki wody oraz badać jakość wody w terenie. Chętni sprawdzili jak działają i do czego służą młynki hydrometryczne oraz miernik ADCP (Acoustic Doppler Current Profiler). Uczestnicy wykonali również doświadczenia sprawdzające, jak nawet niewielka ilość soli wpływa na jakość wody. Chętni mogli zagrać w grę edukacyjną z gatunku serious games, AgriLemma. Gracze wcielili się w niej w rolę farmerów, którzy muszą uprawiać swoje pole, rozwijać je i inwestować. Musieli retencjonować wodę, pozyskiwać nawozy, nauczyć się czego potrzebują ich uprawy, do tego, aby uzyskać maksymalne zadowolenie z plonów. Nie zabrakło nowinek technicznych. Uczniowie mogli zobaczyć jak wykorzystuje się VR, czyli wirtualną rzeczywistość w badaniach bezpieczeństwa np. w scenariuszu bezpiecznego gaszenia pożaru czy w udzielaniu pierwszej pomocy
To nie pierwsze spotkanie pracowników Instytutu Inżynierii Środowiska z uczniami szkół średnich. Podobnie jak poprzednie bardzo owocne.
Serdecznie dziękujemy organizatorom dr hab. inż. Katarzynie Pawęskiej prof. uczelni i dr hab. inż. Pawłowi Lochyńskiemu prof. uczelni oraz wszystkim prowadzącym i zaangażowanym w przygotowanie zajęć.